ドラエモーン!!         Apr11, 2005

d0014975_10181241.jpg今日はクラスでランニング。学校の中にでっかいlakeがあるんだけど、その周りを2周しろと言われ久々に走りました。アメリカに来てからめっきり運動量が減り、体力の衰えも感じている今日この頃。いい運動になったけどかなり疲れた、、。もっと体力付けないとなー、、。
スピーチのクラスではグループワークがあったんだけど、1年アメリカにいても英語が聞き取れない事が多々あります。アメリカ人は楽しそうに話してるんだけどなかなか会話に入れない、、。多分アメリカ人からは「日本人はおとなしいのね」とか思われているんだろうな、、、。こんな時ドラえもんがいたら「翻訳こんにゃく」とか出してくれるんだろうなー?なんてくだらない想像したりして。英語がわかればどんなに楽しいだろう。どんなに世界が広がりだろう。言葉を学ぶって難しいけどやりがいがあります。言葉がわからなくてやりきれない、くやしい思いをする事もしょっちゅうあるけど頑張っているのは私だけじゃないんだし、1度きりの人生たくさん山乗り越えて行こうと思うのです。「やまない雨はない」っていうでしょ??
Today I run around lake in my school. The lake is huge!! I run there towice. Since I came here, I lost strength a lot. I really need excercise otherwise, I will be fat!!
I had speech class today and I had a group work though, I could not catch up their conversation,,,,I still have problem of listening English. Everytime I have that problem, I think if there were "DORAEMON",he could help me....
It is difficult for us to learn another language. I sometimes feel frastrate and depressed, but I have a dream! I have to over come many problems. My international students encourage me and I want to encourage them. Cheer up!!
[PR]

by orangenurse | 2005-04-12 10:55 | アメリカ生活